Online marketing strategie

Aandachtig luister ik naar uw verhaal. Ik achterhaal het vraagstuk en verplaats mij in uw bedrijf en breng uw doelen in kaart. Ik bepaal naar aanleiding hiervan de doelgroep, de strategie die hierbij past en de aanpak in een stappenplan. LiftUp Online staat voor een subtiele, fijne manier van marketing en dit zal je ook terugvinden in de weg ernaartoe. Dit voelt niet als reclame maar wíl je juist horen!

 

De online klantreis

In veel gevallen gaat uw klant door meerdere fases voordat ze uw klant worden, het kan heel waardevol zijn om dit proces inzichtelijk te maken. Wat zijn de drijfveren, welke informatie komt hij of zij nog meer tegen, welke fases worden doorlopen en welke apparaten en platforms worden hierbij gebruikt? In veel gevallen blijkt er niet één doelgroep te zijn, maar zijn er meerdere doelgroepen en kunnen deze in verschillende fases worden ingedeeld. Zo zijn er potentiële klanten die u nog helemaal niet kennen maar ook bestaande klanten die u als ambassadeur kunt inzetten of informeren over ander aanbod. En natuurlijk alles dat daartussen in zit.

Elke doelgroep en situatie vereist een andere benadering en aanpak. Dit zorgt voor een hoge mate van relevantie en aansluiting op de behoefte.


Hoe onderscheid je je online?

Tenslotte is het niet alleen belangrijk te weten wat de behoeften zijn, maar ook wat uw doelgroep motiveert en overtuigt. Wat zijn de eventuele triggers en pijnpunten en wat vinden zij belangrijk in hun beslissing?

Kanaalkeuze

Uw doelgroep in combinatie met uw doelstelling, aanbod, budget en concurrentie bepalen de strategie en kanalen die kunnen worden ingezet. Ook neem ik indien mogelijk uw huidige statistieken en kanalen onder de loep. Wanneer ik een voorstel voor u maak breng ik dit alles in kaart en stem het plan van aanpak hierop af. Wat is de korte-termijn-strategie (de “quick wins”) en wat is de beste strategie voor de langere termijn? Ook als ik aan de slag ga zal ik steeds met nieuwe ideeën en verbeterpunten komen om uw resultaten doorlopend te verbeteren. Zo hoeft u niet ineens alles te doen, maar kunnen we stapje voor stapje kijken wat voor u werkt en dit verder uitbreiden wanneer de opbrengst uit uw investering positief is.

 

Kopje koffie?

Benieuwd geworden wat ik voor uw bedrijf kan betekenen? Vul dan onderstaand formulier in, ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.